Wrocław

W jakim celu ten cały teatr?

Witajcie, ciesze się ogromnie, że nagle po tylu latach zaczęto odczuwać "TĘSKNOTĘ" za nami i chociaż, powiem szczerze, ja osobiście odbieram to raczej jako trend - bo to jest teraz modne - a nie jako tęsknotę i wspomnienie. Jestem dosyć częstym gościem w Polsce, konkretnie we Wroclawiu i muszę z czystym sumieniem napisać, że ja osobiscie takiej milości i serdecznosci niestety nie spotkałam na swojej drodze. "Starzy znajomi" uważają do dzisiaj, że my Żydzi ponosimy całą winę za ich niepowodzenia i trudności gospodarcze, że to my bylismy powodem ich niepowodzen na drodze naukowej i w karierze (jakiej tam?) że np w Parku poludniowym podczas spaceru miałam mozliwość zrobić zdjęcie na malenkiego murku na mostku gdzie ktoś sobie napisal: BIJ ŻYDA: napisy na murach budynkow i kosciolow: PRECZ Z ZYDAMI - POLSKA DLA POLAKOW

Nie jestem w stanie uwierzyć w ten nawrot do nas milości.

Owszem dobrze jest mieć kogoś znajomego np. w cieplutkim Izraelu, bo może nadarzyc sie mozliwosc odwiedzic kogos takiego, ale co dalej? Ja ten temat przerabialam w latach 50 i pozniejszych 60, prawie wszyscy moi koledzy i kolezank, znajomi i znajomych znajomi zmuszeni byli w tamtym czasie opuscić Polske, ja to zrobilam dopiero podczas "WOJNY JARUZELSKIEJ" zostalismy z Polski wyrzuceni (doslownie-- nie w przenosni) z paszportem ważnym tylko do wyjazdu (w jedna strone) i ten czas który mi pozostał od lat 1968 do czasu naszego wyjazdu 1982, dowiódł tego, że naprawdę nie mielismy przyjaciół, którzy zaakceptowaliby nasze pochodzenie, natomiast było wielu którzy w bardzo wulgarny sposob nasmiewali się (głównie z plci pieknej) uważając tego rodzaju ironie za doskonaly zart.

Mogę śmiało powiedziec, że nie tylko ówczesne władze były nam przeciwne, ale wszyscy którzy o nas wiedzieli (normalni sąsiedzi i ludzie) patrzyli zawsze na nas z dużą pogardą i niejednokrotnie ............

Wiem, że się powtarzam, ale nie wierzę w tę tesknotę za nami (chyba że są to ludzie bardzo młodzi i nie maja za wiele pojęcia o naszym narodzie) Proszę, spójrzcie obiektywnie prawdzie w oczy i spytajcie wokol siebie: dla kogo i w jakim celu ten caly teatr???

------------

Po zapoznaniu się z komentarzami czytelników (poniżej) pani Janina dodała:

Kochani czytelnicy i miłośnicy tęsknoty za Żydami, otóż po przeczytaniu wszystkich komentarzy dotyczących mojej wypowiedzi, byłam normalnie "wzruszona", bo nagle nie wiedzieć skąd słyszę i czytam o miłości do Żydów, o tęsknocie do Żydow, o wspólnych planach z Żydami , o itd.

Nie wierzę w żadną z tych pięknych wypowiedzi, nie wierzę, że ludzie mogą się tak bardzo zmienić, nie wierzę w żadne dobre intencje, a jako argument mam w zanadrzu mój ostatni czerwcowy pobyt we Wroclawiu i kontakt z ludzmi nie tylko na ulicach, nie tylko w kawiarni ale rownież w Waszych cudownych urzędach.

Co mnie zaskoczyło? Ano to że właśnie w Urzedzie Wojewódzkim spotkaliśmy się ze strony bardzo młodej osoby (ok 40 lat - jeśli chcecie to w następnej odpowiedzi podam nazwisko) z taką silną do nas niechecią, że nie powiem nienawiścią aż mnie zamurowało.

Co może powiedzeieć osoba w wieku tej urzędniczki na temat Żydostwa, na temat co było i co ewentualnie być może, co może wiedzieć taka pani o histori związanej z naszymi narodami, kiedy każde słowo które do nas powiedziała ziało ogniem, że gdyby była w stanie to pewno podłożyłaby nam dynamit pod krzesła, że najchętniej - gdyby wcześniej o tym wiedziała nie wpusciłaby nas do swojego gabinetu. Co może wiedzieć taka pani o ludziach, którzy za swoje pochodzenie zostali usunięci z murów wrocławskiej uczelni - a to tylko dlatego że było się i jest Żydem.

Ludzie, czy nie widzicie tego czy nie chcecie widzieć???

Ja wiem, że to co piszę jest cholernie smutne, ale takie smutne były czasy dla nas, kiedy tam żyliśmy i mieszkaliśmy. Nie neguję że jest na pewno grupa ludzi, którym nie przeszkadza znajomość z osobą pochodzenia żydowskiego. Wierzę również, że są ludzie, którym nie przeszkadza nasza obecność w ich pobliżu - ale tak naprawdę ile takich osób można spotkać na drodze? Są to jednostki, a jednostki nie mogą wyrażać opini o całym kraju.

Ostatnim tego przykładem niech będzie zachowanie Polaków podczas meczu piłkarskiego z drużyną Izraela - pytanie: gdzie tam była ta tęsknota???????

Nie można mówić, że robią to ludzie młodzi, nieodpowiedzialni za swoje czyny, ale tak naprawdę to chyba skądś to wynieśli, czyli albo z domów rodzinnych albo z Kościoła, gdzie ciągle podkreśla się o tym jacy my jesteśmy niedobrzy.

To nie gorycz przemawia przeze mnie - jak niektórzy napisali, to cała realna prawda, ktorej niestety nie da sie zmienić.

Na koniec napiszę o "miłym" spotkaniu z dużą grupą Polaków w Jerozolimie przed wejsciem do Muzeum Pamieci YAD VASHEM. Byli to też w większości młodzi ludzie, którzy pewno przyszli na swiat po roku 1966-68. Ludzie, którzy wiedzieli na temat pogromu Żydów i ich histori powojennej tyle co nic, ale trzeba było porozmawiać z księdzem, który z tą grupą tam był, żeby usłyszeć, ile sarkazmu i złośliwości wydobywało się z wnętrza tego człowieka i jemu podobnych (jeśli chcecie, mamy to rownież nagrane - zamiłowanie mojego męża do utrwalania ciekawostek).

Pytam więc jeszcze raz - powiedzcie, kochani gdzie do licha jest ta miłość i kto ją w sercach nosi? Gdzie jest ta tęsknota? A na koniec, jeżeli jest tak, jak piszecie, to powiedzcie dlaczego nie możemy odzyskać naszych własności, które zostały nam wyrwane z gardel? Zgoda, wówczas rządziły inne prawa - ale dzisiaj? Kler i kościoły wydzierają z ogromną siłą swoje posiadłości, wyrzucając ludzi na bruk, a co znaszymi dobrami pozostawionymi w Polsce???

Ostatnie pytanie: I kto tu mowi o tęsknocie i miłości???

Pozdrawiam wszystkich, którzy moją wypowiedź tak zbombardowali, ale ja i tak zdania nie zmienię.

 

-------------

Redakcja tekstu i ilustracja zdjęciowa dodana przez redakcję portalu tesknie.com


Autor: Janina


Napisz komentarz

Pola oznaczone * muszą zostać wypełnione.


If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 
Showing comments 1 to 10 of 94 | Next | Last
betlej
Comment
Re:
Komentarz:94 , śro listopad 28, 2012, 08:45:34
Tekst Pani Janiny został przeredagowany i umieszczony jako samoistne wspomnienie - proszę zerknąć na tytułową stronę tesknie.com
zyd
Comment
...nie dajmy sie prowokowac...
Komentarz:93 , śro listopad 28, 2012, 08:37:36
Janino,szkoda czasu! To - jak rzucac groch na sciasne...,z motyka na slonce...i jeszcze! Nie zdolasz przekonac przekonanych. Oni nie sa zaineresowani prawda i nie potrafia sie z nia zmierzyc . Nie chca zrozumiec,ze sami
krzywdza siebie. Ale...co nie robi rozum,
moze zrobi czas?
janina fic
Comment
obiecane linki
Komentarz:92 , wto listopad 27, 2012, 19:40:59
http://izrael.e-nowik.pl/?q=node%2F1685
janina fic
Comment
Re:
Komentarz:91 , wto listopad 27, 2012, 19:36:33
http://www.pardon.pl/artykul/5827/ukryci_zydzi_rzadza_polska_jest_ich_6_milionow
janina fic
Comment
Re:
Komentarz:90 , wto listopad 27, 2012, 19:34:36
http://natemat.pl/40557,zydzi-szykuja-kolejny-rozbior-polski-i-przez-nich-czeka-nas-wkrotce-wojna-wyklad-z-antysemityzmu-w-kosciele
janina fic
Comment
odpowiedz na temat
Komentarz:89 , wto listopad 27, 2012, 18:37:50
No to witam i od poczatku powiem tak:Prosze panstwa,zanim odpowiecie na moje pretensje,na moje zarzuty,na moj zal to prosze przeanalizowac dokladnie co sie w waszym kraju tak naprawde dzieje.Mowicie,a raczej piszecie wszyscy bez wyjatku jakie to wielkie i otwarte serca macie dla i do Zydow,ile tolerancji i zrozumienia ile,,milosci"..............Jednak,kiedy wchodze na strony internetowe,kiedy czytam na stronach facebook,kiedy slucham wypowiedzi w polskich mediach,kiedy.....wlos sie na glowie jezy,sluchajac uszy pulsuja,czytajac mozna dostac oczoplas,ale do rzeczy-CO DRUGI PRZYWODCA W RZADZIE POLSKIM jest.....ZYDEM,kazda liczaca sie osoba jest....Zydem,za cale zlo,niepowodzenie i potyczki polskiej gospodarki winni sa....Zydzi,powklejam wszystkie te linki ktore pokazuja jak chetnie jestesmy w Polsce widziani i jaka jest ta Wasza tolerancja.
Panie Grzegorzu,zgadzam sie z Panem,jesli jest Pan starszy ociupinke od wszystkich 40-to latkow to rzeczywiscie powinien Pan pamietac to i owo,natomiast jesli chodzi o tolerancje---pozostawiam ja pod wielkim znakiem zapytania.
Pani Karolu,jakie prawo ma Pani mnie karcic i porownywac do czlowieka tu i teraz,czasem warto pomyslec co sie pisze.
Pani Beato--nic nie uogolniam,steierdzam fakt i juz,zadna perrswazja ani przekonywanie mnie nie zmieni mojego punktu widzenia.
Czy teatr ma sens???Pani Klementyno,uwazam ze nie,nie ma sensu,bo to przypomina mi wybieranie sie z motyka po slonce,po napisaniu tego co mam napisac powklejam linki prosto z Polski na temat Zydow i polsko-zydowskiej przyjazni.
Pani Joanno,to co Pani napisala jest blizsze prawdzie,tej dzisiejszej prawdzie,tylko takich wypowiedzi jak Pani pojawia sie naprawde bardzo niewiele,za to pojawia sie coraz wiecej amatorow Zydostwa i konwersji i nie mozna wykluczyc tego czy nie jest to celowe zeby zrobic ponowny zamet w kregach i srodowisku tej malej garstkinZydow ktorzy jeszcze sa w Polsce.Czym to moze byc podyktowane???
Panie Michale,no coz nic dodac nic ujac,w Pana wypowiedzi nie mozna dopatrzyc sie t.zw.niecheci do Zydow,ale......przemawia za Panem cos co razi bardzo razi--nie do przyjecia jest jak Pan sugeruje nekanie palestynczykow.Teraz ja zadam Panu pytanie:Czy slyszal Pan jeden jedyny raz o tym ze Zydzi izraelscy jako pierwsi zaatakowali ludzi zyjacych na terenach Gazy i Palestyny?????
Czy udalo sie Panu chociaz raz stwierdic fakt ze my matki zydowskie posylalismy nasze dzieci owiniete ladunkami wybuchowymi miedzy ludnosc palestynska????????????????????????????????Zapewniam ze nie,a zwolennicy hamasu to robia i zdarza sie to wystarczajaco czesto,czy my Zydzi robimy sobie z naszych dzieci,kobiet i starcow tarcze ochronne???Napewno nie,oni to robia,czy my nawolujemy do zabijania czlonkow hamasu???Napewno nie!!!Oni tak,zycza sobie pozabijanie wszystkich Zydow,nadmienic tu musze ze ci ludzie nie sa Palestynczykami,to sa arabowie,fanatyczni muzulmanie a do Palestyny zostali sprowadzeni przez najbardziej znanego terroryste pochodzenia egipsko-libijskkiego niejakiego j.arafata,on ich okrzyczal palestynczykami,a wszyscy sa pochodzenia arabskiego z polnocnej Afryki.Co rzucilo sie w oczy.polskie wspolczucie jak to,,gnebieni i ciemiezeni"sa biedni hamasowcy.
Wiecej na ten temat pisala nie bede,bo zyczynam sie denerwowac.Prosze przemyslec to co napisalam.
Pani Magdaleno,no nie,nie wytrzymam,oczywiscie ze zylismy kolo siebie,alo to raczej wygladalo na zycie obok siebie albo lepiej mimo,Zyd od zawsze byl w oczach Polakow wyzyskiwaczem,krwiopijca,a co najgorsze morderca(to przekonanie siedzi b.gleboko w sercach katolikow!)tak morderca bowiem zabili nam Jezusa.Dla wyjasnienia to nie Zydzi zabili wam Jezusa rowniez ZYDA!!!tyko rzymianie,ale ja nie mysle udzielac tutaj lekcji historii,zeby sie wiecej dowiedziec na temat prosze poczytac wiecej ksiazek.
Nikt nigdy w IZRAELU NIE POWIEDZIAL ZE OBOZY KONCENTRACYJNE BYLY POLSKIMI OBOZAMI ZAGLADY!!!!!!!!!!!owszem podczas wykaldow na lekcjach historii mowi sie o obozach koncentracyjnych na terenie Polski,jednak to duza roznica na terenach czy polskie.Zawsze i wszedzie mowie sie ze byly to obozy hitlerowskie wybudowane na polskich ziemiach--tego faktu mloda kobieto nie moze pani zaprzeczyc mimo usilnych staran.Polecam wycieczke do Jerozolimy do muzeum Yadvashem,wtedy przekona sie pani na wlasne oczy ze nigdzie nikt nie wspomina o polskich obozach.Znowu widac wplywy polskiej propagandy medialnej.Na temat zycia w Polsce przedwojennej napisalam na samym poczatku odpowiedzi do Pani.Na tym zakonczylam wyjasnienia pod Pani adresem.
Pani Katarzyno,oczywiscie ze jest tak jak napisalam,ja odbieram inaczej bodzce zewnetrzne jak Pani poniewaz nie mieszkam w Polsce od ponad cwierc wieku,to co zostalo mi w pamieci tak wyrzezbilo swoje slady ze nie potrafie i nie chce inaczej widziec,prosze wiec mnie nie pouczac,posze obiektywniej popatrzec wokol siebie.........
A na koniec do moderatora:Nie zycze sobie zadnej cenzury ani poprawek,to jest podobno wolny kraj przepojony wspaniala demokracja i wolnoscia slowa.Prosze o wklejenie czy wstawienie mojego wpisu w oryginalnym stanie.
Dobranoc,zycze milego wieczoru i przemyslen.
Zyd
Comment
...nie dajmy sie prowokowas idiotom...
Komentarz:88 , wto listopad 27, 2012, 11:49:47
Panie Michale,zgadzam sie z panem.Ma pan racje.
Kazde dodane slowo na ten temat jest zbyteczne.
Pozdrawiam,szalom.
Michał Zorzycki
Comment
nie dajcie się prowokować idiotom:)
Komentarz:87 , wto listopad 27, 2012, 07:21:07
takich szukających szumu i siejących zamęt w sieci jest mnóstwo;)

Pozdrawiam Wszystkich;)
Radosław
Comment
Re:
Komentarz:86 , pon listopad 26, 2012, 21:11:55
Ależ drodzy państwo szanowni, ja przecież nie popieram pana Streichera.
Nie poparł on swoich tez, tudzież przemyśleń, żadnymi argumentami, w związku z czym są one bezwartościowe.
Problem w tym... że wasze też.
Ostatnie ~20 wiadomości to ciągłe obrażanie siebie nawzajem, bez żadnych konkretnych "podpór" dla swoich słów.

Przyznam, że na samym początku chyba się nie zrozumieliśmy.
Ja, jako nacjonalista i "orto-katolik" nigdy nie poparłbym (na przykład) mordowania żydów za to, że są żydami.
Jeśli natomiast jakikolwiek żyd byłby jednocześnie komunistą, faszystą, bądź nazistą- zasługuje on w moim przekonaniu na taką samą karę, jak każdy inny zbrodniarz.
Przykładem może być krakowski okręg PZPR- gdzie w 1946r przyjęto na stanowiska kierownicze ponad 2000 osób wyznania mojżeszowego. Dla nich powinna być taka sama kara jak dla wszystkich innych stalinistów, nieprawda?


Osobo, która podpisała się słowem "zyd"
Tak sobie myślę, czy jeżeli nie uważasz za stosowne, wypowiedzi pana Juliusa, to upoważnia cię do nazywania do "sk***synem"? Jak go tak nazwałeś, to nie dziw się, że podsyca to agresję- to logiczne. Gdyby mnie ktoś tak nazwał, to biłbym po mordzie. Nie za to, że obraził mnie, ale moją Mamę- której nawet nie zna! To jest właśnie hipokryzja. Chcecie tolerancji? Sami się nią wykażcie.

Pani Miro.
A pani to wolno, a mi nie?



In Christum
Radoslaw
zyd
Comment
hipokrytyka i tolerancja
Komentarz:85 , śro listopad 21, 2012, 13:20:24
Radoslawie, czy to masz na mysli gdy mowisz hipokrytyk:
człowiek który nie mówi prawdy, jest dwulicowy i fałszywy; obłudnik, kłamca, faryzeusz?
Wlasciwie, o kogo ci tu chodzi?
Tolerancja? Dlaczego? Dla kogo? Dla takiego (przepraszam za wyrazenie,bo nigdy nie przeklinam) k...y syna, tego "Juliusa Streichera". I to jeszcze w czasach dzisiejszych? Po tym wszystkim co bylo?!?
Mira, Przestan, nie denerwuj sie. Szkoda twych slow i twego zdrowia, pilnuj to na lepsze cele. Co nie robi rozum (niestety sa taz "tacy"), zrobi czas ( z "tasiemcem" czy bez niego). Nerwami nie przekonasz "przekonananych".
Widocznie tacy i podobni im "Streicherze" ssa ta "trucizne" razem z mlekiem , z piersi matek.
Showing comments 1 to 10 of 94 | Next | Last